Při závěrečném dobývání Helmova žlebu se bude dobývat reálná hradba. Je to velice nebezpečné, a proto je zapojení do této bitvy na vlastní nebezpečí.
Bojující strany:
– na straně obránců bojují všechny oddíly z Rohanu, všechny oddíly z Lothlórienu a 1 oddíl z Vrchoviny (náhodným výběrem se určí, který to bude) a samozřejmě všechna CP náležící ke světlé straně
– na straně dobyvatelů bojují všechny oddíly z Železného Pasu, všechny oddíly z Mlžných hor a 3 oddíly z Vrchoviny (náhodným výběrem se určí, které to budou) a samozřejmě všechna CP náležící k temné straně
– Enti se závěrečného dobývání neúčastní (přidají se ke které straně chtějí a dostávají hodnost velitel oddílu a příslušné bonusy a dovednost)
– Rohirové mohou na hradbu s koněm
- vrrčí jízda může na hradby
Zbraně:
- zbraně lze používat stejné, jako při bitvách v terénu (ty, co jsou schválené od organizátorů)
Boj:
– probíhá podle výše uvedených pravidel (mohou se vyskytnout jisté změny, které jsou nadřazené. Bude na ně upozorněno!!!)
– bojovník, který stojí na zemi pod hradbou, nemůže bojovat zbraní na blízko s bojovníkem, který je na hradbě, a naopak. Lze však již bojovat, pakliže se bojovník stojící na zemi dotýká alespoň jednou nohou či rukou žebříku.
– vrrci mohou lézt po žebříku na hradbu, ale nemohou na něm nebo z něj bojovat
- vrrčí jízda může lézt po žebříku na hradbu, ale nemůže na něm nebo z něj bojovat
– temná strana nemůže zavřít ani přivřít bránu. To může udělat pouze světlá strana
Dovednosti:
– oddílové dovednosti zde platí a používají se (kromě dovedností Odvaha a Morálka). Musí se zvolit na začátku dobývání a nelze je v průběhu dobývání měnit (po oživení nabývají znovu své platnosti)
– dovednosti pro CP zde platí a používají se (kromě dovedností Zastrašení a Morálka). Musí se zvolit na začátku dobývání a nelze je v průběhu dobývání měnit (po oživení nabývají znovu své platnosti)
– jestliže je bojovník nebo velitel oddílu živý, nemůže znovunabýt svoji dovednost
– jestliže je CP živé, může znovunabýt své dovednosti klasickým způsobem, tedy 5 minut za jednu dovednost (nelze počítat takto strávenou dobu zároveň pro více činností vyžadujících časový interval, Léčení)
Oživování:
– nepoužívají se zde již oddílové zástavy s morálkami, ale jsou zde jen oživovací místa společná pro všechny spojenecké národy, které se účastní buď dobývání nebo obrany (pro bojovníky i CP) a oživuje se z tzv. VM
– pro světlou stranu platí, že 1 VM = oživení 25 bojovníků
– pro temnou stranu platí, že 1 VM = oživení 50 bojovníků
– jakmile umře bojovník nebo velitel oddílu, oživí se znovu se stejnou hodností a se stejnou dovedností
– jakmile umře CP poprvé, oživí se znovu jako CP. Jakmile však umře CP podruhé, oživí se již jen jako velitel oddílu (už nedostává bonus k životům za hodnost CP, tzn. +3 životy, ale jen bonus za hodnost velitel oddílu, tzn. +1 život) a platí pro něj všechna pravidla jako pro velitele oddílu. Dále si vybere dovednost z dovedností pro oddíly
Léčení:
– řadoví vojáci ani velitelé oddílů se zde již nemohou léčit
– CP se mohou léčit u oživovacího bodu a to 5 minut do maximálního počtu životů (nelze počítat takto strávenou dobu zároveň pro více činností, vyžadujících časový interval, Nabývaní dovednosti)